Michal Kern

Poprava Úsvitu, jeho obroda, nebo jen odvedení pozornosti?

24. 02. 2015 18:18:18
Tomio pláče, další se smějí. Peníze půjdou, zatím nevíme kam. Budou spokojeni všichni nebo nikdo? Vznikne nové LIDEM/VIZE2014? A k čemu je to vlastně dobré?

Poprava stylu Úsvitu dokonána. Malý napoleon Tomio svržen a odkopnut lidmi, kteří se po jeho boku dostali do poslanecké sněmovny. Mohl jsem být mezi nimi...
Ať už nesouhlasím s populistickým stylem Tomia, ani s jeho planými výkřiky, tak to beru jako podraz na voliče. Když jsem v barvách Úsvitu hájil přímou demokracii, její prvky a možnosti, byl jsem hlavně inspirován knihou Pavla Kohouta. Když jsem na setkáních Úsvitu po volbách apeloval na stanovy, nulovou členskou základnu, byl jsem pořád uklidňován, že to vše bude. A není. Ani nebylo. O Úsvitu jsem psal již zde, nebudu to tedy více rozepisovat.

Dnes bych se rád zamyslel nad tím co se děje s Úsvitem nyní.
Jsem toho názoru, že se má kopat za jeden tým, táhnout za jeden provaz a komunikovat. To, že Úsvit byl veden formou „one man show“ byla chyba především poslanců za Úsvit. To, že poslanci z VV se svezli a pak si jeli a pojedou na sebe, tam , kde se to hodí je také jejich věc.

Co však považuji za nešťastné jsou hlasy o nějaké nové straně. Proč? I velmi chabé stanovy Úsvitu šlo upravit, předělat a pokračovat dále. I za přehlasování Tomia, Fialy a dalších. I do těchto stanov jde implementovat mnoho z věcí, které chtějí poslanci v „nové“ straně. Spojování se s jinými, větší zaměření na původní myšlenky Úsvitu, to vše šlo dělat i v něm. Proč se najednou něco dělí a odtrhává? Proč poslanci VV nepřešli do Úsvitu, ale do nové půjdou?
Kam půjde bezmála ještě stovka miliónů za hlasy a mandáty?
To vše, jsou věci, které mne zaráží a nechápu je. Věřím, že se bude vše vysvětlovat a poukazovat na práci dosud odvedenou, kterou nepopírám.

A to vše nás vlastně nemusí zajímat.

Protože posledních dvacet let jsme záměrně odváděni k nedůležitým věcem a k přemýšlení o existenci nás samotných, než abychom se zajímali o důležité dění a chtěli jej změnit.
Třeba se na pozadí této frašky schvaluje ve sněmovně další „církevní restituce“, nebo jakákoliv jiná veřejná krádež a tato situace slouží pouze k jejímu zakrytí, jak už se mnohokrát stalo.
Stejně nakonec zůstanou u moci pouze Ti, které nikdo nechce, ale všichni je zvolili...

Za co?

Autor: Michal Kern | karma: 13.05 | přečteno: 428 ×
Poslední články autora